21 Nisan 2009 Salı

Erişteli Yeşil Mercimek Çorbası

ERİŞTELİ YEŞİL MERCİMEK SALATASI



Bu çorbayı Aslı'nın sayfasında gördüğümden beri denemek istiyordum.Nihayet deneyebildim.Evin erkeklerinin yeşil mercimekle araları pek olmadığından hemen hemen hepsini kendim içtim diyebilirim.:))



Benim damak tadıma fazlasıyla uyan çok besleyici bir çorba oldu.Ben kendimce ufak tefek değişiklikler yaptım.Tarif için çok teşekkürler Aslıcığım....





2 su bardağı yeşil mercimek



150 gr. kıyma



1 adet kuru soğan



3 tatlı kaşığı kuru nane



2 yemek kaşığı biber salçası



3-4 yemek kaşığı tereyağı



1 su bardağı erişte



Tuz



Karabiber





1. Mercimekleri geceden ıslatıyoruz.



2. Kıymayı tereyağla beraber tencereye alıp,suyunu salıp,çekene kadar kavuruyoruz.



3. Yemeklik doğradığımız soğanları ilave ediyoruz.



4. Soğanlar da kavrulunca salçayı ve naneyi ekliyoruz.



5. Salçanın kokusu çıkınca suyunu süzdüğümüz mercimekleri ilave ediyoruz.



6.Sıcak suyu koyup,mercimekler yumuşayıncaya kadar kısık ateşte pişiriyoruz.



7. En son erişteleri ilave edip,tuzunu ve karabiberini ayarlıyoruz.Afiyet olsun.

29 yorum:

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Müjdecim ellerine sağlık, bende bu çorbayı çok seviyorum. Yanlız başına bitirmen hiç olmamış ama :)
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Müjdecim ellerine sağlık tatlım çok leziz olmuş sımsıcak sevgiler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

boşver sen erkekleri ya,biz içeriz hüpppss:)

bayılırım yeşil mercimeğe...

ellerine sağlık canım..

Seda dedi ki...

Canım enfes görünüyor bende bayılırm yeşil mercimeğe ellerine sağlık kocaman öpüldün...

elifinmutfagi dedi ki...

walla benim hasta çorbalarımın favorilerindendir bu çorba...iki numaradaysa sarımsaklı tarhana gelir..nefiss görünüyor ellerinize sağlık...
bu arada ben kayseriliyim,biz bunun küçük mantılısını da yaparız o da şahane olur..

made in funda dedi ki...

ben de ne çok severim bu çorbayı.mis gibi olmuş müjdeciğim.eline sağlık.sevgiler...

Zehra Gürgen dedi ki...

Müjdecim mercimeği çok seveerim annemde yapar erişteyle y. mercimek ve ıspanak kökü bir arada...çok lezzetli olduğundan eminim yani :))

ellerine sağlık sevgiler

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

çok sevdğim bir çorba, çok güzel görünüyor ellerine sağlık:)

sevimin sayfasi dedi ki...

corba nefis olmus, bizde bu corbayi cok severiz
ellerine saglik

müjde dedi ki...

Sevgili Seda,
Arada oluyor böyle ufak tefek kaçamaklar,hoşgörmek lazım :))
Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Derya,
Çok sağol.Öpüyorum seni.

müjde dedi ki...

Sevgili Papatya,
Afiyet bal şeker olsun o zaman bize.Öpüyorum çok.

müjde dedi ki...

Sevgili Seda,
Çok sağol.Öpüyorum seni.

müjde dedi ki...

Sevgili Elif,
Ben de ilk fırsatta senin dediğin mantılıyı denemek istiyorum.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Funda,
Teşekkürler,sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Zehra,
Ben ıspanak kökü koyamadım,yoktu ama bir dahaki sefere öyle denemek isterim.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Mutfaktaki Deli,
Çok sağol.Öpüyorum seni.

müjde dedi ki...

Sevgili Sevim,
Teşekkürler,sevgiler...

ipek dedi ki...

Hımmmm, enfes görünüyor, en sevdiğim çorbalardan biri. Ellerine sağlık. Ay nasıl canım istedi :)))

pelince dedi ki...

Ben de çok severim,mis gibi olmuş...ellerine sağlık.....

Sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis görünüyor,ellerine sağlık..Sevgiler..

capankizimutfakta dedi ki...

BU CORBAYI BIZDE COK YAPARIS, BIZ UN ASI DERIZ. HATTA BENIM SITEMDEDE VAR. TADI COK GUZELDIR BENDE SEVERIM, KESKE YARISINIDA BANA YOLLASAYDIM NAIL OLSA EVDE YIYEN YOKMUS :)))

Hatice dedi ki...

ellerine sağlık Müjdeciğim çok besleyici bir çorba olmuş, annem yeşil mercimek çorbasını un kavurarak yapardı ve biz çok severdik, ama evdekiler rağbet göstermediği için yapamıyorum, genelde yemek olarak yapıyorum ki büyük oğlumun favori yemeğidir.
sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

işte çorbaların hası :)

Naile dedi ki...

çorba çok iştah açıcı duruyor ben de seviyorum bu tür çorbaları ama bizim yaramaz da kaç kez yaptım içmedi..

Begüm dedi ki...

Corba harika görünüyor. Ellerine saglik canim. Hic denemedim, böyle bir corbayi. Denemege deger :)

akasyakokusu dedi ki...

Müjde'cim merhaba canımn..
Adana'nın dulavrat çorbası işte budur...Aynen bende evdekiler yeşil mercimeği sevmediği için azcık kendime göre yaparım..
Canımm enfes göründü gözüme ellerine sağlık olsun...Yalnız ev yapımı erişte her zaman olmuyor hazıra konuyorum bende..
Çok tşkler ederim uğrayıp hatırımı sorup yazmışsın dileklerin içinde saol varol.
Kocaman sevgiler.

HUYSUZBALIK dedi ki...

Ekşili ekşili ne de güzel olur. Malesef bizim evde yasak yeşil mercimek. Eşim asker olduğundan bol bol yiyormuş birlikte. :) Ben de fırsat buldukça komşularda yiyorum. Sevgiler...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Yeşilmercimeğe de, bu çorbaya da bayılırım.. Ellerine sağlık Müjde'cim, fotoğraf da çok güzel .)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
Daisypath Next Aniversary Ticker
Lilypie Kids Birthday tickers