15 Mart 2009 Pazar

Yeşil Mercimek Salatası

Gün soframdan son tarif yeşil mercimek salatası.Hem çok lezzetli hem de çok besleyici.Tadanlar çok beğendi.Denemenizi tavsiye ederim.



2 su bardağı yeşil mercimek

1 kutu konserve mısır

1 kavanoz kornişon turşu

1 su bardağı ceviz

4-5 adet taze soğan

1/2 demet maydanoz

2 adet havuç

2 adet kırmızı biber

1 adet yeşil biber

Tuz

Limon

Nar ekşisi

Zeytinyağı




1. Mercimekler bir gece önceden ıslanır.

2.Ertesi gün üzerini geçecek kadar suyla diri kalacak şekilde haşlanır.

3.Yeşil soğan,biber,havuç ve maydanozlar ince ince kıyılır.

4.Ceviz irice dövülür.

5.Kornişon turşular tavla zarı büyüklüğünde doğranır.

6.Genişçe bir kapta hepsi mercimeklerle harmanlanır.

7.Sos malzemeleri karıştırılır ve üzerine dökülür.Afiyet olsun.

23 yorum:

pelince dedi ki...

Hazırlanan sofrayı ben görmedim sanırım,hemen bir daha bakıcam...
Bende uzun süredir yapmamıştım kendim için ilk fırsatta deniyeceğim ,ellerine sağlık..

İyi pazarlar...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

En sevdiğim salatalar arasındadır. Ben de değişik versiyonlarını yapıyorum.
Ellerine sağlık canım..

made in funda dedi ki...

BEN DE DENEMK İSTİYORUM BİR ARA ÇÜNKÜ ÇOK SEVİYORUM YEŞİL MERCİMEĞİ.ELLERİNE SAĞLIK MİS GİBİ..

müjde dedi ki...

Sevgili Pelin,
Çok bereketli oluyor.Sadece sen yiyeceksen yarım ölçü yap bence.Şimdiden afiyet olsun.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Papatya,
Çok sağol canım.İyi haftalar.

müjde dedi ki...

Sevgili Funda,
Kesinlikle denemelisin.Çok sağlıklı ve de leziz.İyi haftalar canım.

Semra Altay dedi ki...

Selam,
Ellerine sağlık harika görünüyor.
Ceviz bu şekildeki salatalara çok yakışıyor.
Mutlaka deneyeceğim.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.
www.semraninmutfagi.com

Naile dedi ki...

Oğlum mercimeği pilavla yiyor ama çorbasını yemiyor, ona yeşil mercimek yedirmek için bu da güzel bir tarif, ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

bende bu akşam denemeyi düşünüyorum bakalım :)
ellerine sağlık.
çok güzel görünüyor

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Müjdeciğim eline sağlık canım.ben de çok severim.afiyet olsun.sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Canım çok leziz bir salata olmuş ellerine sağlık
mutlu haftalar öptüm..

birsence dedi ki...

salatanda sofran gibi harika kutlarım seniii...ne kadar sade ve harikaydı masan...öpüyorum canım...mutlu haftalar sana tatlım....

müjde dedi ki...

Sevgili Semra,
Bence de ceviz çok yakışıyor.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Naile,
Benim oğlumun damak tadına uymadı maalesef.Umarım seninki sever.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Yasemin,
Sana da şimdiden afiyet olsun.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Neslihan,
Güzel yorumun için teşekkürler...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Sık duyduğum ama hiç denemediğim bir lezzet.. Ellerine sağlık Müje'cim..

müjde dedi ki...

Sevgili Derya,
Çok sağol canım.Öpüldün.

müjde dedi ki...

Sevgili Birsen,
Güzel yorumun için teşekkürler canım.Öpüyorum seni.

Sevgi Küçük dedi ki...

mutlaka deneyeceğim. ellerinize sağlık.
sevgiler

müjde dedi ki...

Sevgili Aslı,
Denemeni tavsiye ederim.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Sevgi,
Pişman olmayacaksınız.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

görünüşü çpk kötü duruo... insanın iştahını açacağına kapatıo..üzgünüm ama böle :(:(

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
Daisypath Next Aniversary Ticker
Lilypie Kids Birthday tickers