2 Mart 2009 Pazartesi

Brüksel Lahanası Yemeği

Çeşitli bloglarda gördüğüm brüksel lahanası yemeğini geçtiğimiz günlerde ben de denedim.Yağız hiç sevmedi.Eşim ve ben de aslında çok faydalı olan bu sebzeyi senede en fazla 1 kere tüketme kararı aldık.:))


yarım kg. brüksel lahanası
10-12 adet arpacık soğanı
2 adet havuç
2 adet patates
1 yemek kaşığı salça
2 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz


1.Brüksel lahanalarının üst kabukları soyulur ve iyice yıkanır.
2.Arpacık soğanları soyulur.
3.Havuç ve patates küp küp doğranır.
4.Tencereye zeytinyağı konulur.Arpacık soğanları 1-2 dakika sotelenir.
5.Havuçlar eklenir.1-2 dakika da onlar sotelenir.
6.Brüksel lahanaları da eklenip,3-4 dakika sotelenir.
7.Salça ilave edilir ve kokusu çıkana kadar kavurulur.
8.Patates,tuz ve sebzelerle yüzyüze gelecek kadar sıcak su ilave edilir.
9.Patatesler yumuşayana kadar pişirilir.Afiyet olsun.

17 yorum:

Adsız dedi ki...

Bizde de ayni sekilde cocuklar sevmiyor ve senede bir kere saglikli diye yapmam gerekiyor, daha fazlasini istemiyorlar. Ben etlisini cok seviyorum. Cok nefis görünüyor, ellerine saglik canim.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ellerine sağlık..
çok severiz bizlerde..
sevgiler cnm

Naile dedi ki...

Ben de daha hiç yemedim bu sebzeyi. Normal lahana alıyoruz, onun da salatasını çok seviyorum. Belki bunun da salatası daha lezzetli oluyordur.

Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Müjdecim yemeğin çok renkli ve güzel gözüküyor, ellerine sağlık:).
Benim gibi bir sebze aşığı bile brüksel lahanasına biraz mesafeliyse, bu sebzenin tadı beğenilere fazla uymuyor anlaşılan:).
Annem bir kere pastırmalısını yapmıştı o yediğim en güzel brüksel lahanasıydı (sanırım pastırma gibi yoğun bir tat ancak bastırabilmişti brüksel lahanasının tadını:)).
Sevgiler, öpücükler;).
aslı

Seda dedi ki...

Güzel görünüyor yemeğin ellerine sağlık ama birde köftelisini dene çok lezzetli oluyor...öpüldün

müjde dedi ki...

Sevgili Kızılcık Şurubu,
Etlisini hiç denemedim.Seneye de onu denerim artık.:))

müjde dedi ki...

Sevgili Nunu,
Çok sağol.öpüyorum.

müjde dedi ki...

Sevgili Naile,
Bir arkadaşım da salatasının daha lezzetli olduğunu söyledi.Denemek lazım.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Aslı,
Yorumunla yalnız olamdığımı hissettim.Sağol.Öpücükler...

müjde dedi ki...

Sevgili Seda,
Köftelide de lahananın tadı ve kokusu aynı mı?

birsence dedi ki...

müjdeciğim ben çok severim brüksel lahanasını aynı senin gibi yapıyorum bende...ellerine sağlık şekercim...öpüyorum seni...

Glennis dedi ki...

Looks lovely, I would like to try this meal.

müjde dedi ki...

Sevgili Birsen,
Çok sağol canım.Öpüyorum seni.

müjde dedi ki...

Dear Glennis,
I hope you will like it.Thanks for your visit.

Adsız dedi ki...

arkadaslar biz bruksel lahanasini hic denemedik...nasil bisey???

müjde dedi ki...

Sevgili Miray,
Çok keskin bir tadı ve kokusu var.Denemeden bilemezsin.Ya seversin ya da bizim gibi şifa niyetine senede bir defa yersin.))

Unknown dedi ki...

bu yemege hic baharat konulmuyormu??tuz falan gibi ???

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
Daisypath Next Aniversary Ticker
Lilypie Kids Birthday tickers