16 Mart 2009 Pazartesi

Muzlu Kurabiye

Son günlerde yeni birşeyler deneyecek pek vaktim olmadı.Evdeki beyaz eşyalarımın özellikle de buzdolabımın sürekli bozulması sanırım benim şevkimi kırdı.Neyseki çok şükür şu anda mikserim hariç diğerlerinin sorunu halloldu.Ne diyelim darısı onun başına.
Bu yüzden bugün sizlerle arşivden bir tarif paylaşıyorum.Tarif Emine Beder'den.

60 gr. margarin veya tereyağı

1 su bardağı süt

4 su bardağı un

1 su bardağı şeker

2 paket kabartma tozu

350 gr. muz


pudra şekeri ( üzerine serpmek için )





1.Fırını 170 dereceye ayarlıyoruz.


2.Muzları soyup,püre haline getiriyoruz.


3.Margarini eritip,ılıtıyoruz.


4.Unu geniş bir yoğurma kabına koyup,ortasını açıyoruz.


5.Margarini,şekeri,sütü,muz püresini ve kabartma tozlarını ekleyip,yoğuruyoruz.


6.Hamurdan ceviz iriliğinde parçalar koparıp yuvarlıyoruz.


7.Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine kurabiyeleri diziyoruz.


8.170 derece ısılı fırında üzerleri beyaz kalacak şekilde pişiriyoruz.


9.Fırından çıkınca üzerine pudra şekeri eliyoruz.Afiyet olsun.




*Tadı hafif oluyor.Daha tatlı kurabiyelerden hoşlananlar şekeri yarım su bardağı kadar arttırabilirler.

45 yorum:

Seda dedi ki...

çok merak ettim tadını nezaman merakımı giderebilirim:)ellerine sağlık,öpüldün....

Ordanburdanhayattan dedi ki...

muz yemeyen oğluş için denenebilir bir ara.ama ona yaptıklarımı ben yemesem bi de daha iyi olacak.ellerine sağlık

lezzet sefasi dedi ki...

Muzlu kurabiye hic duymamistim cok guzel olmustur kesin.Goruntu oyle diyor ama :)))

şeker pasta dedi ki...

Mutfak eşyaları insanın eli ayağı, bozulunca insan ne yapacağını şaşırıyor dimi?
Ellerine sağlık bu arada kurabiyeler çok leziz görünüyor.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ah bizimde bulaşık makinası bozuk çok sinir bir durum çok.

kurabiyeler enfes görünüyor canım,ellerine sağlık..

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Muz yemeyen oğlum için deneyeceğim, harika bir tarif!

Adsız dedi ki...

Cok guzel gorunuyorlar. Ben degisik kurabiye tarifelri denemeyi severim. Benim sitemde de bizim yoreye has yayinladigim bayram kurabiyesi tarifi bak. bende size onu tavsiye ederim.
Ellerinize saglik.

Adsız dedi ki...

ben muzları içine,mini dilimleyip koyuyorum
deneyebilirsiniz böylede,
harika oluyor,Olmuşta :)
elinize sağlık.
çok sevgiler.

Disalce dedi ki...

beyaz eşyalar evin herşeyi gibi..helede dolap...benimkide felaket durumdaydı değiştirdim ancak öyle kurtuldum....

mikseriminde değişmesi lazım..eee blogcuya dayanırmı bu tür aletler:))

ellerine sağlık...nefis görünüyor..

birsence dedi ki...

canım yaa nazarmı değdi sana yoksa...benimde mikserim bozulmadı ama aldığımdan beri çırpıcısının teli çıkıyor birbirine takılıp çırpmıyor...herşeyimi philipsden aldım ama inan memnun değilim...kettle nerdeyse 10 dakikada kaynatıyor mikseri desen ayrı..tefalden şaşmamak lazımmış anladım...
birde benim soframı beğeniyorsun...senin sofranın sadeliği ve güzelliğ beni mest etti asıl...hayran kaldım inan....
kurabiyene gekince çok farklı gerçekten...kekini yapıyordum ama kurabiyeyi hiç düşünmemiştim...emine beder zaten usta o bizim için düşünmüş...sende çok güzel yapmışsın ellerin dert görmesin tatlım...
tekrar geçmişler olsun...muuuccccckkkk

pelince dedi ki...

Müjde dolap bozulmuş hay allah ya,bende beyaz eşya yönünden çok şanssızım...
Muzlu kurebiye yi bende ilk kez duydum,ellerine sağlık....

Sevgilerimle.

Unknown dedi ki...

Canım harika olmuş kurabiyeler ellerine sağlık bir tane aldım öptüm...

sarımutfak-hande dedi ki...

süper görünüyorlar uzanıp birini alasım geldi
ellerine sağlık cnm

Damak Tadı dedi ki...

Öncelikle nazik davetin için çokk teşekkürler tatlım..Beni çok onure ettin inan..Duygulandım sanırım..))

Bu tür kurabiyeler benim favorimdir her zaman..Öyle de nefis görünüyorlar ki,imrenmemek elde değil..))Afiyetler olsun..


Sevgiler..

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR...
YEŞİL MERCİMEK SALATNADA BAYILDIM ÇOK SEVERİM...

Doyumluk.... dedi ki...

O kurabiyeler nasıl güzel kokar.eline sağlık.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

nefis görünüyor kurabiyelerin canım.ellerine sağlık.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

dolapta bozulmak üzere olan muzları kesinlikle değerlendirmeliyim :)
sevgiler

made in funda dedi ki...

bu ne nefis bir kurabiye olmuş böyle.süper.ellerine sağlık canım..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

tatlım seni mimledim:)

Yaren dedi ki...

Cok nefis bir kurabiye görüntüsü var lezzetindende emin oldugum icin not aldim.Insal en kisa zamanda denicem.Ellerine saglik,sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

hemen anneme yaptırıp yemek istiyorum çok değişik geldi bana muzlu kurabiye ellerine sağlık müjde ablacım
Beyza

müjde dedi ki...

Sevgili Seda,
Sen ne zaman istersen.:))

müjde dedi ki...

Sevgili Yasemin,
İşte o dediğin pek mümkün olmuyor.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Lezzet Sefası,
Ben de ilk kez denedim.Tavsiye ederim.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Şeker Pasta,
Evet,dünyam durdu diyebilirim.Teşekkürler,sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Papatya,
Bizim bulaşık makinesinin sorunu halloldu çok şükür.Sağol canım.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Acemi Şef,
Oğluşun umarım sever.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Köşe Minderi,
Güzel yorumun ve ziyaretin için teşekkürler.Ben de iade-i ziyarete geldim.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Nunu,
Bir dahaki sefere senin dediğin gibi yapacağım.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Disal,
Benim üzüldüğüm şey ben beyaz eşyalarımı daha yazın yenilemiştim.:((
Mikser konusunda haklısın:))

müjde dedi ki...

Sevgili Birsen,
Ben de nazar değdiğini düşünüyorum artık bunca bozulandan sonra.
Bu arada benim bozulan mikserim Tefal ama servisi berbat gerçekten.
Muzlu kurabiyeyi denemelisin.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Pelin,
Bazı insanların yüzü hiç gülmez beyaz eşyalardan,biz de onlardanız desene.:))

müjde dedi ki...

Sevgili Derya,
Çok sağol canım.Öpüyorum.

müjde dedi ki...

Sevgili Hande,
Al hepsi senin olsun şekerim.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Gül,
Ben davetimde samimiydim.Güzel yorumun için teşekkürler...

müjde dedi ki...

Sevgili Candan Tarifler,
Güzel yorumuna teşekkürler...

müjde dedi ki...

Sevgili Doyumluk,
Pişerkenki kokusu hakikaten çok güzeldi.Sağol...

müjde dedi ki...

Sevgili Neslihan,
Çok sağol canım.Öpüyorum seni.

müjde dedi ki...

Sevgili Yasemin,
Gerçekten iyi bir fikir.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Funda,
Çok sağol canım.Öpüyorum.

müjde dedi ki...

Sevgili Papatya,
Kabul ettim bile.

müjde dedi ki...

Sevgili Yaren,
Güzel yorumun ve ziyaretin için teşekkürler canım.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Beyza,
Bence kendin de deneyebilirsin.Öpüyorum seni.

Sevil Şahin dedi ki...

Merhabalar arkadaşım öncelikle 2010 yılının sana en başta saglık sonrasında mutluluk ve bol para getirmesini diliyorum ve izninle bir duyurum var

DAHA ÖNCE YORUM BIRAKMIŞ OLABİLİRİM AMA DAHA FAZLA KİŞİYE ULAŞMAK ADINA BU YORUMUMU YAYINLAMANI RİCA EDİYORUM..
//////////////////////////
Becerikli Arkadaşım Merhaba ;
http://birseninmutfagi.com
Ve
http://birdemliksohbet.blogspot.com
Tarafından 15 aralık 2009 ve 15 ocak 2010 tarihleri arasında KEK KALIBI KULLANILARAK HAZIRLANAN TARİFLER YARIŞMASI yapılacaktır.
Hazırlamış olduğumuz tarifleri görselliğine önem vererek yayınlayıp tarifinide sitenizde yayınlamanız şarttır.Kekinizin resmini ve tarifini http://softbowlsilikonkekkaliplari.blogspot.com/ sitemizde yayınlanacaktır.
16 ocak 2010 - 1 subat 2010 tarihleri arasında oylama yapılacaktır.
1 subat saat 14:00 de birinci açıklanıp hediye olarak SOFT BOWL KEK KALIPLARI gönderilecektir.
Bu yazıyı okuyan tüm site sahipleri DAVETLİDİR....

SİTEMDEKİ BANNER KODUMUZUDA SİTENE EKLERSEN SEVİNİRİM…

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
Daisypath Next Aniversary Ticker
Lilypie Kids Birthday tickers