10 Haziran 2009 Çarşamba

Ispanaklı Börek

ISPANAKLI BÖREKISPANAKLI BÖREK


Mevsimi geçmeden son ıspanaklarla yaptığım,annemin enfes ıspanaklı böreği...

Bizler küçükken bu kadar çok tarif yoktu.Genelde bütün misafirliklerde aynı tarz yiyecekler olurdu.
Tuzlu olarak tepsi böreği,sigara böreği,susamlı simit..
Tatlı olarak elmalı kurabiye,mermer kek,mozaik pasta,evde pişen pandispanya ile yapılan pastalar...
Salata ise çeşitli değildi.Sadece kısır,mercimek köftesi,sarma,patates salatası falan yapılırdı.

İşte o zamanlardan kalma annemin sürekli istek alan nefis ıspanaklı böreği...




6 yufka


Sıvı harç :

1 su bardağı sıvıyağ

1 su bardağı süt

4 yumurta


İçi için :

1 kg. ıspanak

1/2 kg. pırasa

Tuz

Kırmızı toz biber




1. Ispanaklar iyice yıkanır ve yaprakları ince ince doğranır.

2. Pırasalar da yıkandıktan sonra incecik kıyılır.

3. Sıvı harç malzemeleri çukur bir kasede çırpılır.

4. Fırın tepsisi yağlanır. Yufkanın biri üzerine serilir.

5. Yufkanın her yeri sıvı harçla ıslatılır.

6. 2. yufkaya da aynı işlem uygulanır.

7. 3. yufka da serilir ama harç sürülmez.Harmanlanmış ıspanaklar ve pırasalar serilir.Üzerine tuz ve kırmızı toz biber serpilir.

8. 4. yufka da onun üzerine kapatılır.Sıvı harç sürülerek diğer yufkalara da aynı işlem uygulanır.

9. Kalan sıvı harç üzerine dökülür ve börek bu şekilde en az yarım saat bekletilir.

10. 200 derecede üzeri kızarana kadar pişirilir.Afiyet olsun.

19 yorum:

lezzet sefasi dedi ki...

Mujde cok guzel gorunuyor.Lezzetide yerin dedir eminim.annelerimizin tarifi herzaman guzel ve lezzetli olur.Ellerine saglik canim.

My Turkish Kitchen dedi ki...

Borek harika gorunuyor. Ispanakli boregi de cok severim. Tarif ile ilgili bir sorum var: Yumurta sayisinin fazla olmasinin bir sebebi var mi?

Unknown dedi ki...

Canım börek enfes ellerine sağlık kocaman öpüyorum...

Betül KAVAL dedi ki...

bende bayılırım ıspanağa. ellerine sağlık canım.

sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

Ben oldum olası kılasit tatları severim...
Yeni tarifler denerima am klasiklerden asla vazgeçmem ıspanaklı börekte bunlardan biri ellerine sağlık canım:)

Pembe Tatlar dedi ki...

Ben oldum olası kılasit tatları severim...
Yeni tarifler denerima am klasiklerden asla vazgeçmem ıspanaklı börekte bunlardan biri ellerine sağlık canım:)

Unknown dedi ki...

NEFİS GÖRÜNÜYOR.. ELLERİNE SAĞLIK..
ÇITIR ÇITIRMI YOKSA YUMUŞACIKMI OLDU SORMAK İSTERİM YOĞURT OLMADIĞI İÇİN HARÇTA SORMAK İSTEDİM?
SEVGİLER..

Unknown dedi ki...

NEFİS GÖRÜNÜYOR.. ELLERİNE SAĞLIK..
ÇITIR ÇITIRMI YOKSA YUMUŞACIKMI OLDU SORMAK İSTERİM YOĞURT OLMADIĞI İÇİN HARÇTA SORMAK İSTEDİM?
SEVGİLER..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

kuntakinte vardı bide,ıslak kek yani:) ah o günlere dönsek keşke..

son kalan güzel ıspanak bulursam yapayım ben de.

enfes görünüyor canım,ellerine sağlık..

otomatikkepce dedi ki...

En en en çok sevdiğim börek benim annemde harika yapar yapanın eline sağlık
hülya

müjde dedi ki...

Sevgili Lezzet Sefası,
Çok teşekkürler...

müjde dedi ki...

Sevgili İffet,
Sorunu anneme ilettim.Sadece kabarmasına yardımcı olmak içinmiş.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Derya,
Sağol canım.Öpüyorum.

müjde dedi ki...

Sevgili Betül,
Sağol tatlım.Öpüyorum.

müjde dedi ki...

Sevgili Pembe Tatlar,
Ben de yeniliklere açık olmama rağmen biraz klasiğimdir.Geleneksel tatları severim.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Candan Tarifler,
Bu börekte yoğurdun görevini süt+yumurta üstleniyor.Yumuşacık bir börek.
Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Papatya,
Bak ben onu unutmuşum.İyi oldu hatırlattığın.Ne zamandır da yapmadım.Yapayım da nostalji olsun yine.Sağol,sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Hülya,
Teşekkürler,sevgiler...

Adsız dedi ki...

klasiklerdi ama her annenin elinden de başka lezzet de çıakrdı dimi müjde:))süperdi süper..
ellerine sağlık ne güzel bir börek olmuş..

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
Daisypath Next Aniversary Ticker
Lilypie Kids Birthday tickers