3 Mart 2009 Salı

Enginar Sapı Yemeği


Büyük şehirlerde enginar hep göbek olarak ve sadece mevsiminde satılır.Ege'de sapı da değerlendirilir ve yemeği yapılır.Kasım ayından başlayarak bahara kadar her pazarda rastlayabileceğiniz bu sapları ayıklaması biraz zahmetlidir.Ama tadı o kadar lezzetlidir ki bu zahmete değer.



1 bağ enginar sapı

4-5 adet taze soğan

1 yemek kaşığı domates salçası

1 yemek kaşığı biber salçası

yarım demet dereotu

250 gr. yağsız dana eti

2 yemek kaşığı zeytinyağı

1 yemek kaşığı un

2 adet limon



1.Enginarların kenarları kesilir,kılçıkları ayıklanır.

2.Bir limonun suyu sıkılır.

3.Geniş bir kaba su,limon suyu ve un koyulur.

4.Enginarlar kararmaması için minik minik bu suya doğranır.

5.Et de minik minik doğranır.Yıkanarak tencereye alınır.

6.Üzerine 2 su bardağı su ve zeytinyağı konarak suyu çekilene kadar pişirilir.

7.Enginarlar düdüklü tencereye koyulur,bir limon kesilerek düdüklü tencereye ilave konulur.Enginarların üzerini geçecek kadar su ilavesi ile yumuşayana kadar haşlanır.

8.Taze soğanlar ince ince kıyılır.Pişen etin üzerine ilave edilir,kavurulur.

9.Salçalar ilave edilir.Kokusu çıkana kadar kavurulur.

10.Enginarlar ilave edilir.Üzerini geçecek kadar su ilave edilir.1-2 taşım kaynatılır.

11.İncecik kıyılmış dereotu ilave edilir.Afiyet olsun.

25 yorum:

made in funda dedi ki...

misler gibi olmuş canım.eline sağlık.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Mujde'cigim,
Ne kadar guzel olmus.

Sevgilerimi gonderiyorum.

egeli dedi ki...

MÜJDECİM ,NEFİS OLMUŞ ENGİNARIN ,ELİNE SAĞLIK CANIM ,BENDE ÇOK SEVERİM .BANADA ZOR GELİYORDU TEMİZLEMESİ,AMA ŞİMDİ BİR LEĞENE SICAK SUYU DOLDURUYORUM VE SAPLARINI İÇİNE ATIP BEKLETİYORUN.SONRA ELİMLE O PEMBE ZARINI SIYIRIVERİYORUM,OLDU BİTTİİİİİİ.....
BEN BİRDE RENKSİZ YAPARIM ,BU ALIŞKANLIKTA BİZİM GİRİTLİLERDEN KALMADIR.

Adsız dedi ki...

Aa sapından bu yemeği hiç yapmamıştım.
Çok ilginç geldi inan ki.
Ellerin dert görmesin.
Seni izlemeye alıyorum.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Çok beğendim.
Ellerin dert görmesin
seni izlemeye aldım
sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok leziz görünüyor öğrenmenin yaşı yok sayende birşey daha öğrendim ellerine sağlık kocaman sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Funda,
Çok sağol.Öpüyorum seni.

müjde dedi ki...

Sevgili Aybike,
Sağol.Benden de sana kucak dolusu sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Mübeccel,
Bu harika fikri paylaştığın için sağol.Hemen deneyeceğim.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Orguknit,
Güzel yorumun ve ziyaretin için teşekkürler.Ben de sana iade-i ziyarete geldim.Çok hoş,orjinal fikirler paylaşmışsın.Sağol.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Derya,
Senin yaptıklarının yanında bu hiçbirşey.Yine de farklı birşey sunabildiysem ne mutlu bana.:))

Ordanburdanhayattan dedi ki...

enginar çok sevdiğim sebzelerden biri ama dediğin gibi sapını hiç görmedim burda satıldığını.merak da ettim doğrusu,ellerine sağlık

müjde dedi ki...

Sevgili Yasemin,
Keşke mümkün olsa da sana gönderebilsem:((
Ama yine de bilenlere bir sorayım.Sevgiler..

Adsız dedi ki...

çok lezzetli görünüyor canım ellerine sağlık hemde sağlıklı sevgilerle...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Ben de burada enginar kalbi buldum kavanozda, onun için tarif arayıp duruyorum. Acaba bunu uygulasam olur mu? Eline sağlık canım.

müjde dedi ki...

Sevgili Kardelen,
Çok sağol.Öpüyorum seni.

müjde dedi ki...

Sevgili Acemi Şef,
Maalesef bu tarif enginar kalbi için uygun değil.Sen onu zeytinyağlı kereviz pişirir gibi pişirirsen daha uygun olur.Kolay gelsin.Sevgiler...

Semra Altay dedi ki...

Selam canım,
Söylediğin gibi biz enginarı hep ayıklanmış alıyoruz.
Sapları ile yemek eminim çok lezzetli olmuştur.
Hemde çok sağlıklı.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.
www.semraninmutfagi.com

Jasminskager dedi ki...

Canim ellerine saglik cok guzel olmustur eminim.

müjde dedi ki...

Sevgili Semra,
Tadı hakikaten bambaşka.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Jasminin Pastaları,
Çok sağol.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba, ben istanbul`da yasayan bir aydinliyim. bu yemek varken kuzu cevirseler donup bakmam herhalde:) Allahtan kardeslerim benim kadar egeli degiller de bir tencere yemegi sadece annem ve babamla paylasiyorum:) dun aksam aydin`dan gelen malzemelerle arapsaci kavurmasi varda menumuzde, yemegin uzerine tatli niyetine yedim. buralarda rezene diyorlarmis ama tadi memleketteki gibi olmaz herhalde. baharin tadini cikarin! elinize saglik

buzlubadem dedi ki...

Enginarın sadece saplarının pişirildiğini ben de ilk Nazilli'de öğrenmiştim. Kereviz için de aynı şeyi söyleyebilirim hatta. Annem enginarın sapını da gövdesini de koyar, ben sapları ayıklamaya üşeniyorum galiba :(
Biz de beyaz yaparız Egeli'nin söylediği gibi. Bakla, enginar, kereviz... Ama kayınvalidem salçalı yapar.

nevas dedi ki...

Herkese Merhaba,

Çok büyük bir heyecanla, güzel İzmir'den getirdiğim enginar saplarını pişirmek üzere webde araştırma yaparken sizlere ulaştım, tarif bana daha önce anlatılanla aynıydı. Yapmaya koyuldum, henüz pişmedi, ancak sapları haşladıktan sonra tatları çok acıydı. Acaba ben nerde hata yaptım? Yoksa böyle mi oluyor, yardım istiyorummm :(

nevas dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
Daisypath Next Aniversary Ticker
Lilypie Kids Birthday tickers