26 Ağustos 2009 Çarşamba

Çaylı Kek

ÇAYLI KEK


Bu keki ilk denediğimde ilkokul 4. sınıf falandım.Annem çalıştığı için gündüzleri mutfak bana aitti.Bir gün annemin tarif defterini karıştırdım ve çok istediğim çaylı kek tarifini buldum.Keki çırpıp,fırına koydum ve heyecanla sonucu beklemeye başladım.Sonuç ; hayal kırıklığı.... Kek çöktü,yapıştı ve akşam annem eve gelince çöpü boyladı.O günkü üzüntümü anlatamam.Ama canım annem bana hiç kızmadı,aksine tekrar denemem için teşvik etti.Eğer o gün bana kızmış,söylenmiş olsaydı;belki de bugün mutfakta olmaktan nefret edecektim.

Sabrın ve hoşgörün için tekrar teşekkürler anneciğim...


İftar sonrası çayın yanında ya da sahurda canınız tatlı birşeyler isterse.....




3 yumurta

1.5 su bardağı toz şeker


3/4 su bardağı mısırözü yağı


1 su bardağı demli çay


3 yemek kaşığı kakao


2.5 su bardağı un


1 paket kabartma tozu


1 tatlı kaşığı tarçın




1. Fırının ısısı 175 dereceye ayarlanır.

2. Oda ısısındaki yumurtalar ve şeker çırpma kabına alınır,şeker eriyinceye kadar çırpılır.

3. Mısırözü yağı ve demli çay ilave edilir,çırpılır.

4. Un,kakao,tarçın ve kabartma tozu birlikte elenir.Tahta kaşıkla karıştırarak ilave edilir.

5. Kek hamuru yağlanmış kek kalıbına veya silikon kalıba dökülür.

6. 175 derece ısılı fırında kürdan testini geçene kadar pişirilir.Afiyet olsun.

14 yorum:

Unknown dedi ki...

Müjdecim ellerine sağlık kekin enfes olmuş maşallah harikada kabarmış.Hayırlı ramazanlar kocaman
öpüyorum...

made in funda dedi ki...

annen en doğrusunu yapmış.tebrik ederim.bilinçli bir annen varmış demek ki...annene sevgilerimi ilet lütfen.keke gelince ben hiç yapmadım ama çaya bayılan biri olarak mutlaka denemeliyim..ellerine sağlık müjdeciğim.afiyetler olsun...

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım annelerin tepkileri çok öemli gerçekten aynen benimde başıma çok gelmiştir ama canım annem hep olsun diğeri daha güzel olur hep yanımda olmuştur elerine sağkık canım...

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Kızan anneleri hiç anlamam zaten. Herkes anadan doğma öğrenmiyor herşeyi değilmi. Herkesin başına gelen şeyler bunlar.

Kek çok güzel görünüyor. Benimde canımı istettin. Ellerine sağlık. Sevgiler...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım çok haklısın. Benim annemde mutfağı mahvetmeme rağmen bana hiç kızmaştı. Hep destek verirdi. Bir kere fırça yeseydim bugün pastaları , kekleri dışarıdan alıp yerdik herhalde.
Ellerine sağlık canım. Kekin çok güzel kabarmış, çok ta güzel görünüyor.
sevgiler canım
Tijen AKTAY

yeşim dedi ki...

müjdecim eline yüreğine sağlık.kek süper olmuş...afiyetler olsun sizlere....aydına kucak dolusu sevgiler.....

Tijen dedi ki...

Demek benzer yollardan geçmişiz Müjde'ciğim! Ben de eskiden çok yapardım çaylı kek. Kardeşim bayılırdı. Bir kek tenceremiz vardı, ocağın üzerinde pişirmek için, ortası delikli, onda pişirirdim. Artık yok herhalde öyle şeyler, hiç görmedim son yıllarda ondan.

gelincik dedi ki...

annen en doğrusunu yapmış zaten böyle güzel anneler sayesinde biz böyle cesaretlendik.kekte enfes görünüyor çokta severim ellerine sağlık afiyetle...

Pelin dedi ki...

Ben de annem sayesinde bu kadar ilerleyebildim.İyiki varlar değil mi?
Ellerine sağlık. Çaylı keke bayılırım.
Sevgiler

Zehra Gürgen dedi ki...

Müjde'cim ellerine sağlık.Hiç denemedim çaylı keki, ama ilk fırsatta deneyeceğim,tadını çok merak ettim

Sevgiler..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

küçükken çaylı kek nasıl olur hiç anlamazdım:) çayın bitki hali var sanırdım içinde. yerken bakar bulamazdım:))

hey gidi..

ellerine sağlık Müjdecim..

buzlubadem dedi ki...

Çaylı kek, benim de küçükken ilk denediklerim arasındadır :) Hala da çok severim.
Ama senin kadar küçükken denememiştim açıkçası.

Ferah Gülşen dedi ki...

Yıllar önce bir arkadaşımdan aldığım tariften sonra benim en çok yaptığım kek oldu. Çok severek yiyorum. O tarçın tadi ve kokusu yetiyor zaten. Eline sağlık.

tatlilar gülcandan dedi ki...

Ellerinize saglik nefis görünüyor.Sevgiler hattersheimdan öptüm.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
Daisypath Next Aniversary Ticker
Lilypie Kids Birthday tickers