2 Ocak 2012 Pazartesi

Mandalinalı Kek

mandalinalı kek




Yeni yılın ilk tarifi tatlı olsun.Ağzımızın tadı hiç bozulmasın inşallah.Gelelim tarifimize...








3 yumurta


1.5 su bardağı şeker


1/2 su bardağı mandalina suyu


1/2 su bardağı sıvıyağ (ben mısırözü kullanıyorum)


2.5 su bardağı un


1 paket kabartma tozu


1 paket vanilya


2 adet mandalina






1. Fırınımızı 175 dereceye ayarlıyoruz.


2. Oda ısısındaki yumurtalarımızı ve şekerimizi şeker eriyinceye kadar çırpıyoruz.


3. Sırasıyla mandalina suyunu,sıvıyağı ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.


4. Unu,kabartma tozunu ve vanilyayı elekten geçiriyoruz ve tahta kaşıkla karıştırarak ekliyoruz.


5. Mandalinaların kabuklarını soyup,her dilimi ikiye bölüyoruz ve kek karışımına ekliyoruz.


6. Karışımı ısıya dayanıklı bir kaba döküp 175 derecede ısıtılmış fırında kekimiz kürdan testini geçene kadar pişiriyoruz.Afiyet olsun.




*Ben silikon kalıp kullandım.

5 yorum:

sevda dedi ki...

mandalına denemedim ama görüntü çok güzel canım.denemem lazım benimde.ellerine sağlık.öpüyorum.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

mandalinayı çok severim ama hiç tarif denemedim. pek leziz görünüyor.

ellerine sağlık canım..

ebru dedi ki...

Hımm kek nefis görünüyor. Sevgili Müjde. Ellerine sağlık canım. İyi yıllar dilerim.

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Müjdeciğim,
Sayfamı ziyaret eden güzel dostlarımın yeni yıllarını kutlayayım istedim.
Yeni yıl sana ve ailene sağlık, mutluluk, huzur ve bereket getirsin.Mutlu seneler.

Kekin de çok leziz görünüyor. Ellerine sağlık.
Bir de birşey soracağım. Silikon kalıplarda ben pek başarılı sonuçlar alamıyorum nedense.Kekler ya bir tarafından dengesizce kabarıyor ya da güzel kabarmıyor. Bu işin bir sırrı var mı?

Çok sevgiler,

Mutfak dili dedi ki...

Elinize saglik guzel gozukuyor. Mandalina bitmeden denemek lazim.
Sitenizi guzel bende beklerim. Sevgiler..

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin