21 Mayıs 2009 Perşembe

Tahinli Çıtır Rulo

TAHİNLİ ÇITIR RULO

Bugünlerde canım hiçbirşey yapmak istemiyor.Saatlerce uyumak istiyorum telefon ,kapı sesi olmadan...Ya da boş boş,amaçsız bir şekilde sokaklarda dolaşmak istiyorum sıcağa rağmen...

Bahar yorgunluğu bu olsa gerek.Canım bilgisayarın başına bile geçmek istemiyor.Yayınlanacak o kadar çok tarif birikti ki,temizlik zamanı şimdi...




3 yufka

10 yemek kaşığı sıvıyağ

1 su bardağı toz şeker

10 yemek kaşığı tahin

5 yemek kaşığı süt

2 yumurta sarısı

2 su bardağı iri dövülmüş ceviz veya fındık ( ben fındık kullandım )




1. Sıvıyağı,tahini,şekeri ve sütü karıştırıyoruz.

2. Yufkayı tezgaha seriyoruz.Yarısına tahinli harcın üçte birini yayıyoruz.

3. Fındığın da üçte birini serpiyoruz.

4. Boş olan kısmını harçlı kısmın üzerine kapatıyoruz.

5. Rulo yapıp,5 cm'lik dilimlere kesiyoruz.

6. Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizip,üzerlerine yumurta sarısı sürüyoruz.Toz şeker serpiyoruz.

7. 200 derece ısılı fırında rulolarımızın üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.Afiyet olsun.

16 yorum:

Naile dedi ki...

müjde tahinli tatları çok severim zaten, şimdilik hamur işi yemiyorum ama ilk fırsatta denemek isterim.ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Galiba bugünlerde herkese bir rehavet çökmüş. Bende aynen senin gibiyim. Tahine bayılırım. Resimin içine düşücem nerdeyse ellerine sağlık.

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık nefis bir tarif...yufka ile yapılması ayrı bir kolaylık benim için,denenecekler arasında yerini aldı...


sevgiler...

Tijen dedi ki...

Al benden de o kadar Müjde'ciğim! Bir heves yürüyüşe çıkmaya niyet ettim (bir yandan da biraz uzansam mı diye düşünüyordum), yağmur başladı, kaldım evde. Üşengeçlik tavan yapmış durumda...

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Merhabalar Müjde'cim.
Bende bu tahinli sarmayı çok seviyorum. Ellerine sağlık. Bahar yorgunluğu geçen hafta bende de vardı :) en kısa zamanda toparlanman dileklerimle...
Sevgiler

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ah ah uyusam uyusam uyusam..
*

Canım bu tarifi birde baklavalık yufkayla denemeni öneririm,kaç tane yediğini hesaplayamıyorsun:))))))


Ellerine sağlık..

pelince dedi ki...

Müjdecim bende sürekli yorgunum,geçmek bilmiyor...
Tahinli rulo nefis,ellerine sağlık..

HUYSUZBALIK dedi ki...

Aynı tembellik bende de var. Yayılıyorum evde bir kanepeye gece boyu ordayım. Tahinli rulolar nefis görünüyor. Nasıl da güzel kızarmış çıtır çıtır. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Zehra Gürgen dedi ki...

Müjdecim demekki blog camiasında bir yorgunluk var.Bende bu soralar birşey yapmak istemiyorum.Zorlayarak giriyorum mutfağa..
bu çıtır ruloları denemeyi epeydir istiyorum ama birtürlü olmadı.Ellerine sağlık.

sevgiler

made in funda dedi ki...

çok güzel bir tarif müjdeciğim.eline sağlık.o dediğin rehavette herkeste var bu günlerde...

Pelin dedi ki...

Tahinli herşey gibi bunu seveceğime eminim. Bende de baklava yufkası var. Onunla güzel olur değil mi?
Ellerine sağlık
Sevgiler

Seda dedi ki...

Canım çok lezzetli görünüyor bayılırım tahinli her şeye ellerine sağlık canım....

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

hem tahinli hem çıtır :)
ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Müjdecim ellerine sağlık canım harika
olmuş.Bende çok sık yaparım bahar yor
gunluğu sanırım hepimizde var öpüyorum..

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Müjdecim havalardan mıdır bilmem bende de aynı durumlar var. Sabahları kendimi yataktan zor kazıyorum valla:). Bu sabah kalkar kalkmaz ilk dediğim "neyse ki yarın haftasonu da uyuyacağım" oldu:).
Tahinli lezzetlere bayılırım. Ruloların çıtır çıtır kızarmış, harika görünüyorlar.
Ellerine sağlık canım:).
Sevgilerimle...
aslı

Pembe Tatlar dedi ki...

Kurabiş tarifi arıyordum kendimi burda buldum blogun çok güzel canım...
Mutlu hafta sonları:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
Daisypath Next Aniversary Ticker
Lilypie Kids Birthday tickers