13 Şubat 2009 Cuma

Bulgur Pilavı

Yemeklerin yanına çok yakıştırdığım ve severek yediğim bir pilavdır kendileri.Hele yanında bir bardak ayranla başlı başına bir yemek.

2 adet kuru soğan

2 adet domates

1 adet yeşil biber

2 yemek kaşığı tereyağı

1 yemek kaşığı sıvıyağ

1 yemek kaşığı domates salçası

2 su bardağı pilavlık bulgur

3 su bardağı su

Tuz
Karabiber


1.Soğanlar yemeklik doğranır,yağlarla beraber tencereye alınır.
2.Soğanlar pembeleşince yemeklik doğranmış biberler de ilave edilir.

3.Biberler sotelenince rendelenmiş domatesler de eklenir ve suyunu çekene kadar pişirilir.

4.Salça ilave edilir.Kokusu çıkana kadar kavurulur.

5.Su ve baharatlar ilave edilir.

6.Kaynayınca bulgur eklenir.Suyunu çekene kadar harlı,çektikten sonra kısık ateşte pişirilir.

7.Tencerenin ağzına kağıt havlu konarak demlendirilir.Afiyet olsun.



*Aslında nane de ilave ediyordum ama bizim küçük bey bu aralar naneden pek hoşlanmadığı için bu defa koymadım.

**Bu pilavı et suyunuz varsa et suyuyla yapın.Lezzetinin ne kadar değiştiğini göreceksiniz.


5 yorum:

TOKEVİNAÇKEDİSİ/1000NUR dedi ki...

bayılırım bu pilava hele de ayran varsa yanında
***
bu arada ödülünüzü almak üzere bloguma uğrayabilirmisiniz....

Ordanburdanhayattan dedi ki...

benim de favori pilavımdır,ellerine sağlık.

müjde dedi ki...

Sevgili Binnur,
Çok sağol canım.Öpüyorum seni.

müjde dedi ki...

Sevgili Yasemin,
Teşekkür ederim.Öpüyorum canım.

bırtutamkekik dedi ki...

merhabalarr:))
nee hoşş ne cicii bir sayfa bu böylee...
girdim ve çıkamıyorum bir türlü:)
ellerinize, emeklerinize, o güzel yüreğinize sağlık...
:)
seve seve izleyiciniz olddum hemen...
bende sizi bekliyorum nacizane sayfama...
:)
gönül dolusu sevgilerimlee...
:))

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
Daisypath Next Aniversary Ticker
Lilypie Kids Birthday tickers