28 Şubat 2009 Cumartesi

Kahvaltılık Çemen

Çocukluğumdan beri çok sevdiğim bir lezzet.Özellikle uzun yaz günlerinde ikindide vazgeçilmez bir atıştırmalık benim için.Tabi yanında çıtır çıtır tazecik ekmekle.:))

Lezzetinin yanı sıra bir güzelliği de cam kapaklı bir kavanozda uzun süre bozulmadan saklanabilmesi.


Çemen baharatı (aktarlarda hazır satılıyor)
2 yemek kaşığı domates salçası
2 yemek kaşığı biber salçası
2 diş sarımsak
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
1 çay bardağı zeytinyağı
1.Sarımsakları eziyoruz.
2.Cevizi rondodan geçiriyoruz.
3.Geniş bir kasede bütün malzemeyi harmanlıyoruz.Hepsi bu.Afiyet olsun.
*Eğer kavanoza koyup,uzun süre muhafaza etmek isterseniz,çemeni kavanoza koyduktan sonra üzerini zeytinyağı ile kaplayın.

16 yorum:

made in funda dedi ki...

attığım yorum gelmedi galiba.bayılırım canım.enfes bişey bu.mmmmmmm kokusunu aldım sanki.ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

cok guzel bır tarıf mutlaka denıyecegım sevgıler...

sihirlirloklava dedi ki...

eline sağlık.ben de çok severim..

müjde dedi ki...

Sevgili Hülya,
Başka bir yorum gelmedi canım.Çok sağol.Öpüyorum seni.

müjde dedi ki...

Sevgili Banu,
Güzel yorumun için teşekkürler.iyi pazarlar...

müjde dedi ki...

Sevgili Sihirli oklava,
Ziyaretine ve yorumuna çok memnun oldum.Ben de hemen seni ziyarete geliyorum.Sevgiler...

Pelin dedi ki...

Müjdeciğim,
Tam benlik bir şey bu. Çok beğendim. Çemen baharatı almıştım ama hiç kullanmadım daha. Bu tarife kısmetmiş hemen deneyeceğim.Sofran da çok şık görünüyor. Ellerine sağlık
Sevgiler

nilay dedi ki...

ellerine sağlık müjde ,bende çok severim bu lezzeti... Yalnız çok iştah açıcı bir tad olduğunu söylemeliyim ,çünkü çok ekmek yediriyor farkında olmadan :) Hele ekmekte tazecik olursaa

sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Müjdecim harika olmuş bende çok severim ama çok uzun zamandır yapmadım.Kocaman sevgiler mutlu haftalar...

egeli dedi ki...

CANIM NEFİSSSS... ELİNE SAĞLIK,TAZE EKMEĞİN ÜZERİNE SÜRÜCEN... BİRDE ÇAY...OHHHH YEMEDE YANINDA YAT.

müjde dedi ki...

Sevgili Pelin,
Dene bakalım.Seveceğinden eminim.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Nilay,
Kesinlikle aynı fikirdeyim.Bununla bir oturuşta bir ekmek yiyebilirim neredeyse...:))

müjde dedi ki...

Sevgili Derya,
Sağol canım.Sana da iyi haftalar.Öpüyorum seni.

müjde dedi ki...

Sevgili Mübeccel,
İştah açıcı yorumun için sağol.Öptüm.

Adsız dedi ki...

müjde ablacığım benim de çok sevdiğim bir atıştırmalık annem arada bir yapar ama çemen baharatı olduğunu bilmiyordum bir de onunla denemek lazım:)ellerine sağlık!
öpücükler
Beyza

müjde dedi ki...

Sevgili Beyza,
TeşEkkür ederim canım.Çemen baharatı çok farklı bir lezzet veriyor.Dene bakalım:))

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
Daisypath Next Aniversary Ticker
Lilypie Kids Birthday tickers