22 Eylül 2009 Salı

Ekşili Girit Kabağı

GİRİT KABAĞI TARATORU


Sevgili Yeşim Abla'da bu tarifi görür görmez pazarda bu kabaklardan gördüğümü hatırladım.Alıp,hemen misafirlerime denedim ve beğenildi.





1 kg. girit kabağı (küçük,çengelköy salatalığı gibi)

3-4 diş sarımsak

2 limonun suyu

1 çay bardağı zeytinyağı

Tuz



1. Kabaklar iyice yıkanır ve büyüklüklerine göre ikiye veya üçe bölünür.

2. Bir tencerede su kaynatılır ve kabaklar diriliğini kaybedene kadar bu suda haşlanır.

3. Soyulmuş sarımsaklar ve zeytinyağı rondodan geçirilir.

4. Rengi ağarınca limon suyu ve tuz ilave edilir.Tekrar rondodan geçirilir.

5. Kabakların üzerine dökülür ve 1-2 saat sonra servis yapılır.Afiyet olsun.

5 yorum:

TAZE NANE dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor.
Hiç denemedim ama merak ettim tadını.
İyi bayramlar.

Özlem dedi ki...

Müjde'cim, eline sağlık canım, çok lezzetli görünüyor,
iyi bayramlar

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

yeşiminde seninde elelrine sağlık müjdeciğim..
afiyetler olsun.

Tijen dedi ki...

Yemeğin adını görünce ah dedim Müjde yine memleketine has bir yemek yapmış. Aslında Aydın'a has da olabilirdi bu yemek değil mi? Andırıyor sizin yemekleri.

Unknown dedi ki...

Canım benim Yeşim çok harika şeyler yapıyor.Seninde maşallahın var ellerine sağlık kocaman öpüyorum...

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
Daisypath Next Aniversary Ticker
Lilypie Kids Birthday tickers