26 Eylül 2009 Cumartesi

Karışık Turşu

KARIŞIK TURŞUSU



Bu yıl ilk defa turşu denedim.Uzun süren araştırmalar sonucunda sevgili Yosunbuka'nın tarifinde karar kıldım.Sonuç harika...Hatta turşuluklar bitmeden birkaç kavanoz daha kurmak istiyorum.




Kornişon salatalık

Havuç

Biber

Acur

1 baş sarımsak

Kaya tuzu

Üzüm sirkesi

1 adet yumurta



1. Geniş bir tencereye içme suyu koyuyoruz ve iyice yıkadığımız yumurtayı içine bırakıyoruz.

2. Yumurta önce tencerenin dibinde durur.Tuz ekledikçe yavaş yavaş yüzeye çıkar.Tamamen yüzeye çıktığında tuz eklemeyi bırakmalıyız.

3.Tuzlu suyu kaynatıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.

4. Sebzeleri dilediğimiz şekilde turşu kavanozuna yerleştiriyoruz.

5. Aralarına bolca soyulmuş sarımsak yerleştiriyoruz.

6. 1 kepçe tuzlu su,1 kepçe sirke sırasını takip ederek, kavanozu ağzına kadar
dolduruyoruz. Kapağını sıkıca kapatıp,karanlık ve serin bir yerde tüm sebzeler sararıncaya kadar bekletiyoruz.Afiyet olsun.



* Benim turşum 18 gün sonra hazırdı.

11 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ooo müjdecdiğimm kışlıklar hazır..
keyifle yemek nasip olsun canım.

MUTFAKISTAN dedi ki...

Tursular harika olmus canim
Afiyet olsun ellerine saglik
Sevgiler

pelince dedi ki...

Müjdecim bende denemek istiyorum,ayy bayılırım hemde :) hele salatalık turşusu boranın en sevdiği ...
kış boyu afiyet olsun...

güzel bir pazar günü diliyorum....

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ayyy salatalık ve lahanaya dayanamam. olsa da yesem yaa. çok canım çekti:)

ellerine sağlık canım, Allah afiyetle yemek nasip etsin..

Pembe Tatlar dedi ki...

canım geçmiş bayramın kutlu olsun...
yorum ve desteğin için çok tşkr ediyorum...
ellerine sağlık çok severim turşuyu alah ağız tadıyla yedirsin inşlh:)

Unknown dedi ki...

CANIM KIŞA TURŞULAR VE REÇELLER HAZIR AFİYETLE YERSİNİZ İNŞALLAH ÖPTÜM...

yeşim dedi ki...

MÜJDECİM TURŞULAR ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR.ELİNE SAĞLIK...AFİYETLE SAĞLIK İÇİNDE BOL NEŞELİ SOFRALARDA TÜKETİN İNŞALLAH.ÖPTÜM CANIM SEVGİLER....

Beyza dedi ki...

Offf o salataliklar ne de güzel olur. Ben bir de lahana tursusuna bayilirim :) Ellerine saglik.

Zehra Gürgen dedi ki...

Müjde'cim turşuda kurduğuna göre sen olmuşsun !!
ne güzel kışın kuru fasülye pilavın yanına ohh..
ellerine sağlık canım

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Müjde'ciğim,

Ellerine, emeklerine sağlık. Nefis görünüyor turşun. Ben henüz kuramadım. Bu hafta güzel salatalık, domates bulursam inşallah ben de kuracağım bu seneki turşuyu.
Suyunu kaynatıp bir gece ayazlatman çok doğru bir yöntem.
Afiyetler olsun.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Fırsat bulup pazara gidebilirsem bende yapacağım turşuyu. Ama umarım ben gidene kadar opazardan turşuluk malzeme kalkmaz:)))
Ellerine sağlık canım
Nefis görünüyor
Sevgiler

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
Daisypath Next Aniversary Ticker
Lilypie Kids Birthday tickers