11 Eylül 2009 Cuma

Sakızlı Güllaç

SAKIZLI GÜLLAÇ


SAKIZLI GÜLLAÇ

Portakal Ağacı'nda gördüğümden beri sıklıkla yaptığım ve tadan herkesin bir daha yapmamı istediği bir tatlı...



1 paket güllaç

2.5 litre süt

1 paket sakızlı muhallebi

3 su bardağı şeker


File antep fıstığı




1. 2 litre süt ve şeker bir tencereye alınır ve şeker eriyinceye kadar karıştırılarak parmağımızın dayanabileceği ısıya gelinceye kadar ısıtılır.



2. Sakızlı muhallebi yarım litre sütle üzerindeki tarife göre pişirilir.



3. Büyük boy borcama 1 adet güllaç yaprağı parlak tarafı üste gelecek şekilde konulur.



4. Üzerine 1 kepçe süt+şeker karışımından gezdirerek her yerinin ıslanması sağlanır.



5. Bu işlem güllaç yaprakları yarılanana kadar devam eder.



6. Ortasına sakızlı muhallebi eşit şekilde dağıtılır.



7. Diğer güllaç yapraklarına da aynı işlem uygulanır.En son kalan süt üzerine gezdirilir.



8. Buzdolabında 2-3 saat dinlendirilip,servis yapılır.Afiyet olsun.

16 yorum:

Unknown dedi ki...

Canımmmm güllaça asla dayanamam ellerine sağlık bereketli iftarlar dilerim kocaman öpüyorum...

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Günaydın Müjde. Ellerine sağlık. Afiyet olsun. Sevgiler...

bir demet feslegen dedi ki...

Tadı eminim müthiştir de, beni görüntü cezbetti. gelin gibi bembeyaz ve süslü :)
ellerine sağlık canım harika..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Müjde'cim bu şekilde hiç denemedim, eminim çok lezzetlidir.. Ellerine sağlık..

pelince dedi ki...

Hiç yemedim ama artık sayenizde bende istiyorum :) çok güzel süslemişsin canım.. ellerine sağlık...

Sevgiler..

ipek dedi ki...

Müjdecim ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.

e.esma.albayrak dedi ki...

ellerine sağlık müjde harika görünüyor güllaç sade pek gitmiyor zaten :))
sevgiler...

Saliha dedi ki...

canım arkadaşım ne kadarda güzel olmuş...ellerine sağlık..

Saliha dedi ki...

canım arkadaşım ne kadarda güzel olmuş...ellerine sağlık..

TAZE NANE dedi ki...

Harika görünüyor güllaç canım. Degişik bir fikir. Lezzetli görünüyor. Sevgiler.

Pembe Tatlar dedi ki...

Müjdeciğim ellerine sağlık şahane gözüküyor cnım....

Unknown dedi ki...

Güllaç gördüğüm her tarife zıplıyorum. En sevdiğim tatlıdır. Sakızlısını hiç denemedim ama by kadar güzelse yapmak, tatmak lazım. Ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

mujdecigim senin tarif de nefis gorunuyor ellerine saglik canim.

Benim tariften birazcik farkli serbet dokyorum ve icine ceviz ekliyorum.
Birde benim tarife gore uygula o uzerine doktugum serbet ve ceviz bambaska bir lezete donusuyor:)))
Her iki tarifte nefis bir lezzet
ellerine saglik canim
kucak dolusu sevgiler.

Adsız dedi ki...

HERZAMANKİ GİBİ HARİKALAR ..ELLERİNE EMEKLERİNE SAĞLIK CANIM,ÇOK LEZZETLİ VE ŞIK GÖRÜNÜYOR....SEVGİLERİMLE

Adsız dedi ki...

canım,ellerine sağlık,görüntü muhteşem,güllacı çok fazla sevmem ama bu tarif tam benlik .Çünkü baylırım sakızlı muhallebiye.sevgilerimle

nurdanın mutfağı

bir dilim bir tutam dedi ki...

Vallahi gecen gün bir baska blogda görüp hemen denedim.Sonuc fevkalade güzel....Eh durmadim ve hemen Türkiye'deki es dostu arayip tarifi paylastim.Bundan sonra bol bol yapmayi planliyorum.Birde güllac maalesef Ramazanda yapiliyor.Senenin diger aylari adi bile gecmiyor.Öyle degil mi?

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
Daisypath Next Aniversary Ticker
Lilypie Kids Birthday tickers