25 Eylül 2009 Cuma

Safranlı Pilav

SAFRANLI PİLAV


Basmati pirincini daha önce hiç denememiştim.Sevgili Birsen çok methedince,iftara gelen de blogcu olunca denemek için bana gün doğdu.Çok leziz,hoş kokulu bir pirinçmiş.Denemeyeniniz varsa şiddetle tavsiye ederim.





2 su bardağı basmati pirinç

4 su bardağı su

1 çay kaşığı safran

Tuz

Tereyağı



1. Tereyağı tencereye alınır.

2. Eriyince pirinçler ilave edilir ve rengi şeffaflaşıncaya kadar kavurulur.

3. Safran 1 çay bardağı suda eritilir.

4. Safranlı su ve 4 su bardağı sıcak su pirinçlerin üzerine ilave edilir.Tuzu ayarlanır.

5. Suyunu çekene kadar önce harlı ateşte,suyunu çektikten sonra kısık ateşte pişirilir.Tencerenin ağzına bir kağıt havlu konarak demlendirilir.Afiyet olsun.

12 yorum:

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Her zamanki gibi pilavın tane tane olmuş canım. Bayıldım. Safranlı pilavı yedim ama hiç denememiştim.
Mutlaka deneyeceğim
Ellerine sağlık canım
sevgiler

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık enfes gözüküyor öptüm...

ipek dedi ki...

Müjdecim ben de bayılırım safranlı pilava bu da tam ağzıma layık duruyor :)) Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

hep denemek isteyipte kendime engel oldugum bir pialv çeşididir.safranı bizimkilerin sevecegini zannetmiyorum çünkü.ellerine saglık.

pelince dedi ki...

Bende hiç denemedim,rengi şahane ama.. ellerine sağlık Müjdecim...

Güzel bir hafta sonu diliyorum..

buzlubadem dedi ki...

Ben hiç safranlı yemedim, zerdeçallı yapıyorum arada bir. Bu pirinçten de denemedim. Denemek lazım.

Tijen dedi ki...

Müjde'ciğim,
Bu tarifi görünce içimden İran'da bir sofrada olmak geldi. Safranlı bir pilav olmalı. Yanında et sunarlar kesin. Ben et yemem ki???

Feyza Fidan dedi ki...

Müjdecim, ellerine sağlık enfes görünüyor pilav tane tane.. Ben hiç denemedim safranlı pilav, mısır çarşısına ilk gitiğimde safran alacağım sayende :)
Sevgiler...

made in funda dedi ki...

ellerine sağlık canım.nefis görünüyor gerçekten.ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

canım pilavın harika görünüyor,ellerine sağlık sevgiler

nurdanın mutfağı

Zehra Gürgen dedi ki...

Müjde'cim safranı hiç denemedim mutfağımda , ama bu görüntüden sonra safran bakmak lazım..


ellerine sağlık

karamel mutfak dedi ki...

tane tane nede güzel ellerine salık:)

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
Daisypath Next Aniversary Ticker
Lilypie Kids Birthday tickers