9 Eylül 2009 Çarşamba

Havuçlu-Patatesli Mercimek Çorbası

MERCİMEK ÇORBASI



Mercimek çorbasını bu defa Oktay Usta'nın tarifine göre ama kendimce miktarları değiştirerek yaptım.Ve misafirler bayıldı.Bundan sonra sıklıkla bu tarifi uygulayacağım.





1.5 su bardağı kırmızı mercimek

2 adet havuç ( rendelenmiş )

1 adet patates ( rendelenmiş )

1 adet soğan

Tereyağı

Tuz

Kimyon

Tavuk veya et suyu




Üzeri için :

Tereyağı

Kırmızı toz biber




1. Mercimekler iyice yıkanır.

2. Soğan yemeklik doğranır,tereyağında pemebeleşene kadar kavurulur.

3. Üzerine rendelediğimiz havuç ,patates ve mercimekler eklenir.Biraz daha kavrulur.

4. En son suyu ve baharatları ilave edilir.Mercimekler dağılana kadar kısık ateşte pişirilir.

5. Çorba pişince blender'dan geçirilir.

6. Sos tenceresinde tereyağ eritilir.Üzerine kırmızı toz biber konur ve kızınca çorbanın üzerine dökülür.Afiyet olsun.

17 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım benim varmı çorba gibisi elleri
ne sağlık kocaman öpüyorum...

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık müjdecim..köftelerin de nefis görünüyor pilav da öyle..
hepsini de çok severim..hala açmıyım ne?:)olsa da yesek

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım malzemeler aynı olmakla birlikte pişirme şekli çok farklıymış. Eminim bu kavrulma süreci lezzetine lezzet katıyordur.
Ellerine sağlık canım.
Mutlaka deneyeceğim.
Sevgilerimle

buzlubadem dedi ki...

Üstündeki yağ var ya, gel de benimle ebru yap diyor, bayılırım yemeden önce çatalın ucuyla şekil vermeye :)

Zehra Gürgen dedi ki...

İşte bu benim severek yaptıımtek çorba! üstüne yağlı sosu yapmıyorum ben, ama bu sosla daha lezzetli olur kesin! görünce hımmm havada serinlemişken canımda çekiverdi...ellerine sağlık arkadaşım.Sayendeiçimiz ısındı :)

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Tam havası bu çorbanın, mmm, sıcak sıcak nefis olur.. Ellerine sağlık Müjde'cim..

sarımutfak-hande dedi ki...

olmuşken havuçlu patatesli olsun daha lezzetli oluyor ellerine sağlık

yeşim dedi ki...

ailece en sevdiğimiz çorba.rengi görüntüsü muhteşem olmuş müjdecim...tadıda eminim bir okadar güzeldir.size afiyetler olsun arkadaşım.sevgiler....

müjde dedi ki...

Sevgili Derya,
Teşekürler,kocaman öpüyorum seni.

müjde dedi ki...

Sevgili Yosunbuka,
Güzel yorumun için teşekkürler...

müjde dedi ki...

Sevgili Tijen,
Haklısın,kavurma işlemi bütün yemekleri güzelleştiriyor bence.Sevgiler canım...

müjde dedi ki...

Sevgili Medura,
Yalnız olmadığıma sevindim.:))

müjde dedi ki...

Sevgili Zehra,
Bir kere de soslu dene bence.:))

müjde dedi ki...

Sevgili Aslı,
Teşekkürler,sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Hande,
Hem daha lezzetli hem de daha besleyici.Sevgiler...

müjde dedi ki...

Sevgili Yeşim Abla,
Teşekkürler,kucak dolusu sevgiler..

Pembe Tatlar dedi ki...

Buda benim vazgeçilmezim:)))

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
Daisypath Next Aniversary Ticker
Lilypie Kids Birthday tickers