2 Eylül 2009 Çarşamba

Zeytinyağlı Biber Dolması (Aydın usulü)

ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI (Aydın usulü )


Bu dolma bildiğimiz zeytinyağlı dolmalardan biraz daha farklı.Farklı tuzlu olması...

Bu dolmayı Sevil arkadaşımızın düzenlediği İftar Bereketi Etkinliği 3 'e gönderiyorum.




12 adet dolmalık biber

3 adet kuru soğan

12 yemek kaşığı pirinç

Taze nane

Maydanoz

Tuz

1 yemek kaşığı salça

2 adet domates

Zeytinyağı



1. Soğanları yemeklik doğrayıp,zeytinyağıyla beraber rengi dönene kadar kavuruyoruz.

2. Dolmalık biberlerimizin saplarını baş parmağımızın yardımıyla üzerinden bastırarak kopartıyoruz,çekirdeklerini temizliyoruz.Yıkayıp,süzülmeye bırakıyoruz.

3. Pirinçleri yıkayıp,süzüyoruz.

4. Pirinçleri soğanın üzerine ilave edip,rengi şeffaflaşıncaya kadar kavuruyoruz.

5. Üzerine rendelediğimiz domatesleri ve salçayı ekliyoruz.Domates suyunu çekene kadar pişiriyoruz.

6. Tuzunu ,ince ince kıydığımız nane ve maydanozu ilave edip,karıştırıyoruz.

7. Harcımızı dolmalık biberlerin içine üzerlerinde birer parmak boşluk kalacak şekilde dolduruyoruz.( pirinçlerin rahat şişebilmesi için )

8. Tencereye dolmaları yerleştirip,dolmaların 1/3'üne gelecek şekilde su koyuyoruz.

9. Parlak görünmeleri için biraz zeytinyağı gezdiriyoruz.Biberler yumuşayana kadar pişiriyoruz.Afiyet olsun.



*Bazı arkadaşlarım yorumda Aydın usulünün farkını sormuşlar.Genelde zeytinyağlı dolma yapılırken içine künar,kuş üzümü ve yenibahar konulur.Bunlar dolmaya tatlılık verir.Aydın usulünde ise dolmaya bunlar konulmaz.Dolayısıyla dolma tuzlu olur.

20 yorum:

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık Müjde.

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık eminim hari
kadır öpüyorum...

e.esma.albayrak dedi ki...

ellerine sağlık canım..
sevgiler...

birsence dedi ki...

canım dolman çok güzel duruyor ben böylede çok severim bizde yaparız demkki aydın usulüymüş..ellerin dert görmesin canım...

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor dün bizdede vardı:):)sevgiler

Sevil Şahin dedi ki...

CANIM MRB İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİME KATILDIGIN VE VERDİĞİN DESTEK İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM TARİFİN ŞUAN YAYINDA TEKRAR KATILIMINI BEKLERİM .
SEVGİLER
BİRDEMLİKSOHBET SEVİL
BU MSJ OTOMATİK OLARAK GÖNDERİLMEKTEDİR..

Limonlu Kek dedi ki...

Vallahi Müjdeciğim vakit yine kim ne yapmış, komşu tencerelerine bakma vakti, yani anlayacağın oruç azıcık başıma vurdu, hani dolma tuzlu-tatlı farketmiyor "ben var çok beğendi, gene gelecek ben :)"

Pembe Tatlar dedi ki...

hep bana denk geliyor dolmalar açım diyorum ama herkes dolma yapıyor:))
Ellerine sağlık canım

pelince dedi ki...

Müjde çok severim,biberlerinde en güzel zamanı sanırım.. ellerine sağlık...
hayırlı iftarlar...

boncuk mutfakta dedi ki...

Eline sağlık Müjdeciğim.Yazın en favori yemeği bana göre.
Profil resiminde çok güzel bu arada .Sevgiler canım.

Zehra Gürgen dedi ki...

Ellerine sağlık Müjde'cim.Bende böyle yapıyorum, demekki Aydınlılar gibi yapıyormuşum :))

sevgiler

made in funda dedi ki...

müjdeciğim yine nefis bir yemek.ellerine sağlık canım.

Adsız dedi ki...

Cok enfes bir görüntü, ellerine saglik canim. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

ÇOK LEZZETL GÖRÜNÜYOR CANIM...ELLERİNE EMEKLERİNE SAĞLIK.TAM YAZ LEZZETİ...ÇOK TA SEVERİM...SEVGİLERİMLE

Adsız dedi ki...

ÇOK LEZZETL GÖRÜNÜYOR CANIM...ELLERİNE EMEKLERİNE SAĞLIK.TAM YAZ LEZZETİ...ÇOK TA SEVERİM...SEVGİLERİMLE

yeşim dedi ki...

kokusu burnuma geldi canım benim eline yüreğine sağlık...
müjdecim sana bir konuda birşey danışmak istiyorum.aydının zeytinyağları çok güzel oluyor.özellikle çinenin.bu yağdan almayı çok istiyorum.üreticiden alma şansım varmı...bana adres verebilirmisin...bazı bildik firmalar marketlerde satıyor ama alakası yok yani o zeytinyağı ile....lezzeti bildiğim için anlayabiliyorum.
yada sen bana ne önerebilirsin...bu zeytinyağlarına nasıl ulaşabilirim...adres ve tel.olabilir...
gerkirse aydın seyahatide yaparım artık ne yapayım...
cevabını bekliyorum...

buzlubadem dedi ki...

Farkı tuzu derken, çok mu tuzlu oluyor yani? Kayınvalidem de Aydın'lı ama hep normal tuzlu yapar.

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik Mujdecigim nefis gorunuyor nefisss.
zeytinyagli dolma favorimdir.Yaninda cacik uffff canim cekti:))

sevgilerimi biraktim.

Adsız dedi ki...

merhaba müjde farkını bende anlayamadım kusura bakma..bir iftar sonrası gene bakmam lazım herhal oruçtan sebep..
sanırım domates rendeleniyor içe bir de kapak olarak domates kullanılmıyor?
her haliyle kabulümdür..ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

anladıııımmmmm :)arkadaşım bu şekilde tarife de not düşmeyince biraz muallakta kalmış.benden önce de sormuşlar galiba cevabını bu konu ile ilgili olduğu için brada vermek lazımdı..
açıklaman için çok teşekkürler canım o zaman biz de aydın usulü yapıyomuşuz..
hayırlı iftarlar..

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
Daisypath Next Aniversary Ticker
Lilypie Kids Birthday tickers