13 Ağustos 2009 Perşembe

Şeftali Reçeli

ŞEFTALİ REÇELİ

Bu sene reçel yapmanın tadına vardığım için neredeyse her meyvenin reçelini yaptım.




1 kg. şeftali

1 kg. toz şeker

1/2 limon suyu

1 çay kaşığı tereyağı



1. Şeftalileri güzelce yıkayıp,kabuklarını soyuyoruz.

2. Dilim dilim doğruyoruz.

3. Reçel tenceresine alıp,üzerine şekeri ekliyoruz.

4. Bir gece bu şekilde bekletiyoruz.

5. Ertesi gün kaynatıyoruz.Tereyağını ilave ediyoruz.

6. Kıvama gelince limon suyunu ilave ediyoruz.1-2 taşım daha kaynatıp,altını kapatıyoruz.

7. Tepsiye döküp,üzerine temiz bir tülbent örterek güneşte 1-2 gün bekletiyoruz.

8. Kavanozlara boşaltıp,afiyet yiyoruz.

13 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Bende bu sena ilk defa yaptım canım ...
Ellerine sağlık nefis gözüküyor resim süper:)

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

gel de beni ye diyor resmen..sofranızda her türlü reçelden olması ne güzel..ellerinize sağlık.

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

Şu hayatta sevdğim 3 reçel var:Ayva,şeftali ve patlıcan. Patlıcanı sorma uzun hikaye. Ne hikmetse annem 3 ünü de yapmamakta çok ısrarlı.Tabaktaki görüntüsü muhteşemmmm. Kokusunu tahmin edebiliyorum. Ellerine sağlık:)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çilekden sonra ki favori reçelim!

Ellerine sağlık canım:)

Adsız dedi ki...

HER ZAMANKİ GİBİ HARİKA REÇELLER CANIM ELLERİNİZE SAĞLIK ÇOK LEZZETLİ ..SEVGİLERİMLE

birsence dedi ki...

ellerine sağlık müjdeciğim..kışın afiyetle yiyesiniz inşallah....evde reçel yapmanın tadı bir başka gerçekten...

Zehra Gürgen dedi ki...

Şeftali reçelini çok severim ama hiç yapmadım.Aslında bu sene niyetlendim ama sonra vazgeçtim :(

çok güzel görünüyor elerine sağlık Müjde'cim.

sevgiler

Lezizsofralar dedi ki...

Benimde en sevdigim receldir seftali receli ama bu sene yapmak kismet olmadi nedense,seninki nefis görünüyor kahvalti sofranin vazgecilmezi olacagi resminden anlasiliyor ellerine saglik canim,sevgilerimi gönderiyorum...

Gonca dedi ki...

Ellerine sağlık Müjdeciğim, keşke ben de zaman bulup yapabilseydim rengi çok hoş görünüyor, yiyecek olanlara afiyet olsun.

TAZE NANE dedi ki...

Reçel harika görünüyor canım.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

tubanıntarifleri dedi ki...

Bende az evvel tattım vişne reçelimi ama en kısa zamanda şeftaliyi deneyeceğim çünkü çok imrendirdin.Elleirne sağlık süper gçrünüyor.Sevgiler.

Unknown dedi ki...

seftali receli nefis gorunuyor canim ellerine saglik.
sizlerede afiyetler olsun Allah agiz tadi ile yedirsin.
sevgilerimi biraktim.

Adsız dedi ki...

reçellere tereyag kondugunu ilk defa görüyorum. tadını merak ettim. tereyag ekleyen varsa yorum yazmalarını rica ediyorum...resim harika görünüyor.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
Daisypath Next Aniversary Ticker
Lilypie Kids Birthday tickers